onsdag 30 mars 2011

Teater

Det blev inte så mycket bloggande igår, men jag färgade iallafall håret och testade läppmojset.
Håret blev brunt och mojset brännde, men inte mycket mer.

Tänkte iallafall skriva lite om teatern jag såg igår, fast jag läste bara namnet en gång och kommer inte riktigt ihåg vad det var....
"om äktenskap nu är så dåligt varför behöver du så mycket probaganda"(paraphrasing)
Nått sånt.

Dom klagade lite på synen man har på hur saker ska vara, och fast jag brukar tycka att sånna saker oftast bara verkar gnälliga tyckte jag den här teatern var riktigt rolig.
(StålHenrik var med!! Han ägde)

Hur dom hade lagt upp pjäsen var smart, för jag tyckte att det gjorde att man behöll intresset.
Emellan åt diskuterade det, gjorde en sketch, och hade en berättare.

"tänk dig att du är sexton år, och du är tillsammans med Elvis. Nu pratar jag om Elvis när han var den snyggaste killen som fanns, ni kysser varandra passionerat och just som du ska ta av dig det sista lilla svettiga plagg du har på dig säger han..."

Jag minns den repliken för jag gillade hur den var formulerad, jag tror iallafall att det var åt det hållet.
Efter detta började en sketch om hur Elvis försökte forma en sextonårig tjej till att bli hans perfekta fru, hur han skiter i henne och hon bara lever får honom.

Hände det här? srsly tell me.

Dom gjorde även en sketch men en tjej som hade en stark åsikt om äktenskap.

"äktenskap är prästens sätt att ta över ditt privatliv, visst jag älskar dig nu men varför ska en gammal gubbe få mig att lova att jag alltid kommer känna så här för dig?" (paraphrasing)
Hon dejtade killar till och från, men hon hade jobb och såg till att alltid ha en egen lägenhet.
Hon tyckte att flytta ihop med varandra var att ta död på kärleken.
Men detta baserade dem, som jag uppfattade det, på att när man flyttar ihop isolerar man sig från resten av världen och är bara med varandra.
Den här tjejen levde för väldigt länge sedan så jag antar att det var en annan kvinnosyn då.


Mina åsikter är lite annolunda, jag vill jätte gärna flytta ihop med petter, så slipper jag packa ihop massa saker för att fara hem till honom.
Men detta är inte för att jag vill att han och jag ska sitta och älska varandra jätte mycket hela tiden jämt.
Detta är för att Petter är inte bara min pojkvän utan också en av mina närmaste vänner och om jag inte var tillsammans med honom hade jag nog viljat flytta ihop med någon annan av mina kompisar.

Jag ska försöka ta reda på vad pjäsen heter och jag rekomenderar den starkt.
Nu måste jag sluta för ajg håller på att få damp på dom som sitter bakom mig på bussen.
Vafan har dom så jävla roligt för?


"Om nu kärnfamiljen är så jävla
fet, varför behöver den då så mycket propaganda?"
så heter teatern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar